Klachtenregeling

Met ingang van 1 januari 2017 moeten alle zorgverleners in Nederland voldoen aan eisen die in het kader van de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz) worden gesteld. Ook praktijk Juuls speltherapie voldoet aan deze eisen.

Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent over de door mij geboden zorg. Dit bespreek ik het liefste rechtstreeks met uzelf, zodat ik goed kan luisteren naar wat er aan de hand is en we samen tot een oplossing kunnen komen. Mochten we er niet uitkomen en wilt u een klacht indienen, dan bied ik u aan om gebruik te maken van de onafhankelijke klachtenfunctionaris en geschillencommissie van NIBIG, waarbij ik ben aangesloten. Een klacht indienen kan via de servicedesk van het NIBIG: klachten@nibig.nl

Mocht de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet tot het door u gewenste resultaat leiden, dan kunt u zich wenden tot een onafhankelijke en door het ministerie van VWS erkende geschilleninstantie. De geschilleninstantie is gemachtigd om bindende adviezen uit te brengen om zo tot een schikking tussen de partijen te komen. Ook Juuls is bij een erkende geschillencommissie aangesloten. Meer informatie vindt u op de website van het NIBIG: www.nibig.nl

Als de klacht gaat over klachten over geïndiceerde zorg in het kader van de Wet Jeugdzorg en de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, moet deze ingediend worden bij de FVB Klachtencommissie: klacht@vaktherapie.nl